reklama

6 rozdielov medzi ERP a ORP - Aké povinnosti vás s eKasou čakajú?

Pre splnenie zákonných požiadaviek, potrebujete vedieť, čo všetko sa pri prechode na eKasu mení. Predstavíme vám dôležité rozdiely medzi ERP (elektronickou registračnou pokladnicou) a ORP (online registračnou pokladnicou).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

1. Nutnosť pripojenia na internet

Dáta o evidovaných tržbách sa v ERP ukladali do fiskálnej pamäte, ktorá bola povinnou súčasťou každej pokladnice. Bola zaplombovaná, aby s ňou nikto nemohol neoprávnene manipulovať. Keď k vám prišla kontrola, dáta si načítala práve z fiskálnej pamäte.

Systém eKasy funguje inak. Všetky údaje ihneď on-line posiela na servery finančnej správy. Preto je po novom povinné pripojenie pokladníc na internet. Tržby sa zároveň ukladajú aj na chránené dátové úložisko, ktoré je súčasťou ORP.

2. Zrušenie povinných servisov pokladníc

V starom systéme hrali kľúčovú rolu servisné organizácie. Prevádzkovali ERP a minimálne raz za 5 rokov ste si od nich museli nechať povinne pokladnicu skontrolovať. Intervaly sa však riadili pokynmi výrobcov a tí často vyžadovali kontroly každý rok alebo dva. Teraz so svojou pokladnicou na žiadne povinné pravidelné servisy nemusíte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Zrušenie vedenia knihy elektronickej registračnej pokladnice

Ďalšou povinnosťou, ktorá zanikla, je vedenie knihy ERP. Ešte pred zahájením evidencie ste s ňou museli na daňový úrad, aby vám pridelili a do knihy zapísali kód pokladnice (DKP). Neskôr sa do nej napríklad dopĺňali údaje o servisoch. V systéme eKasy túto knihu už viesť nemusíte.

4. Zrušenie povinnej dennej uzávierky tržieb

Podnikatelia s ERP museli každý deň, v ktorom prijali tržbu, urobiť dennú uzávierku. Vytlačené uzávierky mali povinnosť uchovávať po dobu piatich rokov od konca kalendárneho roka, v ktorom boli urobené. Pre ORP táto povinnosť už neplatí.

5. Zmena údajov na bločku (účtenke)

Bločky po novom obsahujú unikátny číselný identifikátor dokladu, ktorý prideľuje systém eKasa. Ďalšou novinkou je QR kód, pomocou ktorého si kupujúci ľahko overí, že ste tržbu skutočne zaevidovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Väčšia zodpovednosť podnikateľa kvôli eKase

Za správne evidovanie tržieb ERP zodpovedal jej výrobca a servisná organizácia. V eKase má za svoju evidenciu zodpovednosť priamo podnikateľ. Výrobca síce garantuje, že má systém požadované funkcie (musí na to mať certifikáciu), ale za samotné prepojenie s eKasou a následné správne odosielanie údajov už zodpovedá podnikateľ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už ste na eKasu pripravení?

Ak ste si ešte neoverovali, že je vaša pôvodná pokladnica pre eKasu vhodná, vyplňte si krátky test, z ktorého sa dozviete, či je vaše zariadenie pripravené na upgrade, alebo či budete potrebovať nové.

>> Vyplniť test a zistiť, ako riešiť eKasu <<

Solitea Slovensko, a.s.

Solitea Slovensko, a.s.

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prinášame zákazníkom softvérové riešenia a služby, zohľadňujúce najlepšie skúsenosti z oblasti spravovania podnikových informácií. Tisícky malých a stredných firiem používajú náš softvér už viac ako dve desiatky rokov, pretože podporuje ich biznis. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

reklama

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu